TALLER DE IDIOMAS - INFANT SCHOOL TEACHERS


INICIÁNDOSE EN EL INGLES
¿Debe mi hijo  aprender inglés?
¿Cuándo  iniciar  el aprendizaje de un segundo idioma?
Son preguntas frecuentes de los padres de niños pequeños. Alrededor de  los tres años, cuando el niño es capaz de expresarse con oraciones  relativamente completas  aunque simples  en su lengua materna es una buena edad para iniciar la exploración en el segundo idioma. Hay expertos que indican que es mejor más tarde, cuando ya el niño tiene adquirida la mayor parte de  las estructuras de su propio  idioma que es  cerca de los  siete años. Sin embargo, iniciar   el aprendizaje  antes, no lo va a perjudicar, siempre que, al mismo tiempo, se estimule el  desarrollo de su lengua materna. El aprendizaje  va a ser algo más lento, ya que la madurez del niño no  le va a permitir realizar las asociaciones lingüísticas que puede hacer un niño mayor, pero  la gran ventaja es que la pronunciación  que adquiera  va a  quedarle para siempre. Otra ventaja de la exposición temprana al segundo idioma es  la motivación   frente   éste ya que el niño quiere comunicarse y la enseñanza   se realiza  a través  de juegos, la naturalidad con que lo va a aprender y la favorable disposición  que  tendrá en los cursos superiores  frente a la clase  de inglés.

                                                                                 
Taller  Inglés para Peques
  • Juegos  y canciones en ingles , iniciación amigable al segundo idioma.
  • Destinado a pre escolares.


INFANT SCHOOL TEACHERS

In this section  I will give you ideas   to do your work. If you need  any  specific  help, please  feel free to contact me and I will  answer your questions or write  some words  about the topic.

TELLING STORIES

Telling stories is  one of the  most common  activities in the  kindergarten. When  telling stories is used for   teaching   English,  the aim  is to develop  listening skills. Children will learn  new vocabulary, new structures, they will improve their pronunciation and, they will learn  how to understand  the story  through   the  spoken language, the body  language the teacher will use and  the visual aids  that could be the  pictures from  the actual book , a  power point or  figurines  attached to a flannel board.
I  am not  going to give  details about how to tell a story  because you know how to do it. What you need   are some ideas  of the  language  to use  “ around” the  story telling.
Suggestions: 
a) Select a story according to the topic  you are  working  with the children.  Read the book previously. If the   language is very  complex for the level  of your children,   write a summary   of it with a couple of sentences  for each page. Write it  on a card so you can use it  later.
b) Write the questions   about the story that  you will ask the children. These questions  should be  simple . One word answers  should be accepted,  yes/ no answers   have to be included  and   alternative answers  must be  proposed.( “ Was the cat or the dog who  ran away with the sausage? “).  Accept answers in Spanish  and  after  saying “ good answer”   give the answer in English.
The story for the example is: The three bears  ( or  Goldilocks  and the three bears ).  You can use this  story  for the topic of  “ The  Family”,    when  teaching sizes  ( big bear, middle size bear and  little bear, )   or “animals of the woods”. In this case you will be using a book.

What  you   do
What you say
What  students  might say
Show  the  cover of the book to the group
“ Look  at this book . What  do you think it is about? /
Is it about  cats, dogs, bears?“
Yes, it is about   bears.
 Osos/  bears…
If  “ Goldilocks “  is not   in the front cover show   the following pages of the book.
Who else is in the story? /
Is there a girl or as boy in the story?
Correct! There is a girl in the story and her name is “ Goldilocks”…..  What’s her name?
Good!  Her name is “Goldilocks” and the name  of the story is “ Goldilocks and the three bears.”
Listen to the story…
  Una niña/ a girl..




Goldilocks"
Ask some questions  about the story. The first time, you can  show the book or pictures to help  the children with the answers. Remember to  ask  questions with yes/no  answers if   it is too difficult for your group.

-What´s the girls name?
- How many bears are there in the story?
- Where  did Goldilocks go for a walk?
- Who was the big bear?  ( The same with  middle size bear and little bear )
- Were the bears eating apples or soup?
- Were the bears at home when Goldilocks came into the house?


Goldilocks.
 Tres/ Three

Al bosque / To the woods/ to the forest.
El papá/ father


Sopa/ soup

Remember  the  magic words for children: Good answer, good guess ( when they are near the correct answer), good, near-near,  excellent, good work,  well done, great!

Some  expressions  you might need:

Lets´s  turn the page
Let´s turn the  page over.
Let´s see what comes next.
Did you enjoy the  story?